بازار ایرانیان
خریدوفروش کتیرا،زعفران،عسل،بادام وگردو
چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:کتیرا , خرید کتیرا ,فروش کتیرا, :: 15:14 ::  نويسنده : reza

خواص کتیرا

کتیرا صمغی می باشد که در اثر شکاف طبیعی یا مصنوعی به وجود می آید . در صنایع نساجی . کاغذ سازی . و کفاشی و تهیه چسب استفاده می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک در اکثر نقاط ایران عزیز مخصوصاْ مشهد مقدس . سبزوار . سلطان آباد . تربت حیدریه . کرمان . ملایر . کردستان و شیراز به دست می آید .مسکن درد کلیه و مثانه بوده و از حرارت ادار می کاهد و برای افراد لاغر خوب است چون اثر چاقی دارد . خوردن کمی از کتیرا جدار معده و روده ها را روغن می زند . خون را رقیق و اصلاح می کند . برای درمان سرفه و نرم کردن سینه و گلو و زخم شش و گرفتگی تجویز می شود .

 

نرم کننده و تقویت کننده پوست . ضد موخوره و شفاف کننده و حالت دهنده مواست .خیلی بیشتر در باره کتیرا بدانیم .از بعضي انواع «گون» در اثر شكاف طبيعي يا مصنوعي به دست مي‏آيم، براي تهيه من معمولا «گون» را تيغ مي‏زنند، تمام گونه‏هاي گون، كتيرا دارند. ولي معمولا انواع پر صمغ را كه گون كتيرا با علف كتيرا ناميده مي‏شوند انتخاب مي‏كنند.

من يكي از اقلام صادراتي ايران هستم و در صنعت موارد استعمال زياد دارم. من در آب حل نمي‏شوم، ولي آب را به خود جذب كرده متورم شده و به صورت صمغ و چسب در مي‏آيم. در صنايع نساجي، كاغذسازي و كفاشي از من جهت تهيه چسب استفاده مي‏شود، و در اكثر نقاط ايران، مخصوصا مشهد، سبزوار، سلطان آباد،تربت حيدريه، كرمان، ملاير، كردستان، و شيراز به دست مي‏آيم در ايران حدود پانصد گونه «گون» مول كتيرا به عمل مي‏آيد، و در حقيقت در هر نقطه ايران نوعي خاص وجود دارد.

 صمغ من كمي تفاف، بي‏مزه و لزج است، و به رنگهاي سفيد، زرد، قهوه‏اي كم رنگ و قهوه‏اي پررنگ ديده مي‏شود. سه نوع من در بازار معروف است: كتيراي ورقي، كتيراي معمولي و كتيراي مفتولي. نوع ورقي من از تيغ زدن ساقه به دست مي‏آيد. كتيراي مفتولي را از فرو بردن سيخ يا ميخي در ساقه فراهم مي‏سازند، و كتيراي معمولي كه چندان مرغوب نيست به شكل لوله يا مدور است. قسمت عمده محصول ايران كتيراي ورقي است.

خوردن كمي از من جداره معده و روده‏ها را روغن مي‏زند و همراه با ادويه، از مضار وحدت آنها مي‏كاهد و خون رقيق را اصلاح مي‏كند. كمي مسهل است، ضماد من ورمهاي سخت را نرم مي‏كند، سرمه من با ادويه جهت زخم چشم مفيد است.

درباره وبلاگ


در این وبلاگ به خریدوفروش و خواص وچگونگی به دست آوردن محصولات زیر می پردازیم گردو ، بادام ،زعفران ،عسل وکتیرا
آخرین مطالب

آرشيو وبلاگ

پيوندها






نويسندگان



ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->