بازار ایرانیان
خریدوفروش کتیرا،زعفران،عسل،بادام وگردو
چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:کتیرا , خرید کتیرا ,فروش کتیرا, :: 15:14 ::  نويسنده : reza

خواص کتیرا

کتیرا صمغی می باشد که در اثر شکاف طبیعی یا مصنوعی به وجود می آید . در صنایع نساجی . کاغذ سازی . و کفاشی و تهیه چسب استفاده می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک در اکثر نقاط ایران عزیز مخصوصاْ مشهد مقدس . سبزوار . سلطان آباد . تربت حیدریه . کرمان . ملایر . کردستان و شیراز به دست می آید .مسکن درد کلیه و مثانه بوده و از حرارت ادار می کاهد و برای افراد لاغر خوب است چون اثر چاقی دارد . خوردن کمی از کتیرا جدار معده و روده ها را روغن می زند . خون را رقیق و اصلاح می کند . برای درمان سرفه و نرم کردن سینه و گلو و زخم شش و گرفتگی تجویز می شود .

 

نرم کننده و تقویت کننده پوست . ضد موخوره و شفاف کننده و حالت دهنده مواست .خیلی بیشتر در باره کتیرا بدانیم .از بعضي انواع «گون» در اثر شكاف طبيعي يا مصنوعي به دست مي‏آيم، براي تهيه من معمولا «گون» را تيغ مي‏زنند، تمام گونه‏هاي گون، كتيرا دارند. ولي معمولا انواع پر صمغ را كه گون كتيرا با علف كتيرا ناميده مي‏شوند انتخاب مي‏كنند.

من يكي از اقلام صادراتي ايران هستم و در صنعت موارد استعمال زياد دارم. من در آب حل نمي‏شوم، ولي آب را به خود جذب كرده متورم شده و به صورت صمغ و چسب در مي‏آيم. در صنايع نساجي، كاغذسازي و كفاشي از من جهت تهيه چسب استفاده مي‏شود، و در اكثر نقاط ايران، مخصوصا مشهد، سبزوار، سلطان آباد،تربت حيدريه، كرمان، ملاير، كردستان، و شيراز به دست مي‏آيم در ايران حدود پانصد گونه «گون» مول كتيرا به عمل مي‏آيد، و در حقيقت در هر نقطه ايران نوعي خاص وجود دارد.

 صمغ من كمي تفاف، بي‏مزه و لزج است، و به رنگهاي سفيد، زرد، قهوه‏اي كم رنگ و قهوه‏اي پررنگ ديده مي‏شود. سه نوع من در بازار معروف است: كتيراي ورقي، كتيراي معمولي و كتيراي مفتولي. نوع ورقي من از تيغ زدن ساقه به دست مي‏آيد. كتيراي مفتولي را از فرو بردن سيخ يا ميخي در ساقه فراهم مي‏سازند، و كتيراي معمولي كه چندان مرغوب نيست به شكل لوله يا مدور است. قسمت عمده محصول ايران كتيراي ورقي است.

خوردن كمي از من جداره معده و روده‏ها را روغن مي‏زند و همراه با ادويه، از مضار وحدت آنها مي‏كاهد و خون رقيق را اصلاح مي‏كند. كمي مسهل است، ضماد من ورمهاي سخت را نرم مي‏كند، سرمه من با ادويه جهت زخم چشم مفيد است.

خرید و فروش کتیرا توسط ما فقط به صورت « عمده » انجام می شود.

برای خرید و فروش لطفا فقط با شماره تلفن زیر تماس بگیرید.

09138315207

 

 

اگر سوالی دارید آن را به ایمیل ما به نشانی زیر ارسال نمایید.

 

در صورتی که فروشنده کتیرا هستید :

1-     نمونه کتیرا حتما باید برای ما ارسال گردد.

2-     صرفا جهت قیمت گرفتن با ما تماس نگیرید چون بدیهی است بدون مشاهده نمونه ی کتیرا تعیین قیمت امکان پذیر نمی باشد.

در صورتی که خریدار کتیرا هستید :

1-     با تلفن همراه تماس بگیرید.

2-     اقلام مورد نیاز خود را به همراه نام شرکت یا ارگان ، تلفن و ایمیل به ایمیل ما ارسال نمایید.

 

تماس با ما با شماره : 09138315207

email :       reza6633a@yahoo.com

gmail :        reza6633a@gmail.com



http://bazariran.blog.ir/

 جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09138315207 تماس بگیرید. چند تا عکس از کتیرای مورد نظر در زیر آورده شده است.


کتیرا ماده ای صمغی می باشد که از گیاه گون با اسم علمی آستراگالوس گامی فرا استخراج می گردد معمولا با سه نوع برش افقی، عمودی و مودب روی بوته نزدیک به ریشه گون خط می اندازند و بعد از مدتی صمغ به صورت نواری یا مفتولی یا به صورت توده ای از بوته خارج می گردد این صمغ کاربرد بسیار زیادی در صنایع بهداشتی دارد.

از گذشته تا کنون از عسل در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است. مهمترین خاصیت عسل ، ضد میکروب بودن آن است. در حالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب ها باشد ، ولیکن میکروب ها در معرض عسل نابود شده و......بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

عسل بخاری است که از زمین بالا رود و در فضا پخته گردد و شبنم مانند پر مایه میشود و فرود آید و بر برگ گل و غیره نشییند و انگبین بوجود آورد . گاهی انگبینی شود که ما آن را عسل می گوئیم چنانچه در کوهساران قصران بدست می آید و گاهی که شبنم بر درخت و سنگ نشیند گز انگبین پیدا است . اما آن قسمتی که بسیار لطیف و نادیدنی است قسمت و نصبیب زنبور است که از آن عسل می سازد . به عقیده ام هر چند زنبور این شیره را برای خوراک خود بر چینند و انبار میکند اما در ساختن عسل تاثیرات ویژه ای دارد. نوعی از عسل است که تند مزه و سمی است .

 گزینش :

عسل بسیار خوب آن است که کا ملا شیرین مزه ، خوشبوی و بویش مایل به بوی تند مزه ،رنگش به سرخی بزند ،پر مایه باشد نه رقیق ، چنان بهم متصل باشد که در حال ریزش از هم نگسلد .و نسبت به فصلها عسل بهاری از تا بستانی بهتر و تا بستانی از زمستانی خوب تر است و گویند عسل تابستانی خوب نیست .

مزاج :

عسل زنبور در دوم گرم و خشک است . عسل (تبر زد ) و نیشکر در اول گرم  اما خشک نیست .

خاصیت :

زداینده است ، دهانه رگها را باز کند ، رطو بتها را از بین میبرد ،رطو بتها را از ژرفای بدن بیرون می کشد ،و مانع تباهی و گندید گی  گوشت باشد .

آرایش :

به تن اندازند شپش و رشک را از بین میبرد . با کوشنه مخلوط باشد و بر پوست مالند ،لکه های سیاه چهره را اگر کهنه باشد از بین می برد . عسل و نمک با هم لکه های با دمجانی رنگ ناشی از ضربت خوردن را می زداید.

قرحه :

قر حه های ژر فا را پاک می کند ، عسل را آنقدر بر آتش نهند تا غلیظ شود .زخمهای تازه را بهم آرد . عسل و شبت را بر پوست مالند(قو باء) را شفا دهد .

سر :

نمک اندرانی را با یسل مخلوط کنند و نیمه گرم در گوش چکانند چرک را از گوش میزداید و زخمهای چرکین داخل گوش را می خشکاند و حس شنوائی را نیرو دهد . یسل تند مزه و سمی را بو کنند عقل  از سر می پرد تا چه رسد به خوردنش ؟

چشم :

یسل تم چشم را از بین میبرد .

نفس و سینه :

غر غره کردن با عسل و عسل به کام اندودن علاج خناق و لوزتین است .

اندامان غذا :

عسلاب اشتها را بر انگیزد و توانبخش معده است.

اندامان راننده :

عسل نیشکر ملین است و عسل (تبر زد ) ملین نیست . عسلی که کف از آن نگرفته باشند باد آور و مسهل است . اگر کف از آن بر گیرند کمتر باد آور و اسهالی است . عسل پخته شکم را روان نمی کند و شاید برای بلغم داران قبض باشد . عسل پخته  بسیار تغذیه دهنده است . عسل را با آب بپزند در ریزش بول باثیرش بیشتر باشد . و ما می گوئیم :اگر عسل و آب عسل در نفوذ کردن خوراک به درون کمک کند قبض می باشد . اما اگر جنب و جوشی در شکم باشد و طعام هضم نرود و در شکم روی دهد در این صورت شکم را روان کند و درد شکم را از بین میبرد.

زهر ها :

عسل را با روغن آمیزند و بر آتش نهند تا گرم شود و به گرمی بخورند ؟ پاد زهر افیون خوردگی و نیش حشرات موذی است . لیسیدن عسل پاد زهر سگ هار و قارچ سمی است . کسی که سم خورده عسل بخورد قی می کند و اثر سم خنثی شود . بو کردن آن نوع از یسل که تند مزه و عطسه آور است یک باره عقل را از سر بدر کند و عرق سرد بر بدن نشیند و علاجش آن است که ماهی شور خورد و (ادرو مالی) بنوشد و بعد قی کند.

 

قوباء:

جوش های جلدی که بر اثر برخی امراض عفونی و به علت اختلالات عروقی عصبی تولید می شود. جوش های قوباء بر اثر فشار انگشت محو و پس از رفع فشار مجدداً هویدا می گردند. علت پیدایش قوباء را بیشتر به علت احتقان عروق جلدی می دانند.  (فرهنگ معین)

 

 

ادرومالی یا عسل داود : روغنی است بسیار گرم.و پر مایه چون عسل . و از عسل غلیظ تر . در اصل شیرهای است که از ساقه درختی که در تد میروید بدست می آورند و از آن شیره روغن می گیرند و آن را با روغن گل آن درخت مخلوط می کنند و آن را روغن عسل هم می نا مند. (کتاب قانون)

 


http://bazariran.blog.ir/

کتیرا محصول اصلی نوعی گیاه گون است که گون کتیرا نام دارد. کتیرا عبارت است از ترشحات صمغی خشک شده حاصل از گیاه آستراگالوس گومی فرا که آن را تحت عنوان گوم تراگاکانت یا گون می شناسند. گیاه مولد کتیرا نبات کوچکی است به ارتفاع یک متر بومی آسیای صغیر، ایران ، سوریه و یونان. در اثر خراش دادن ساقه گیاه جدار سلولهای اشعه مرکزی و سلولهای پارانشیمی با جذب آب به تدریج بدل به صمغ می شود،فشار تولید شده سبب رانده شدن صمغ به طرف شکاف می گردد. صمغ در مجاورت هوا در اثر تبخیر آب به تدریج سخت می گردد. شکل محصول خشک شده بستگی به نوع شکافی که بر روی ساقه ایجاد شده است دارد.[۱]

آن روز که از مواد پاک کننده امروزی خبری نبود، سدر و کتیرا، در حیات بهداشتی جامعه، نقش عمده‌ای داشتند. هرچند که برای کتیرا، زمینه‌های استفاده دیگری نیز وجود داشت. این صمغ گیاهی گونه‌های مختلفی دارد که به صورت درختچه یا گیاهان علفی چند ساله در ایران به طور کلی آنها را گَوَن می‌نامند. در متون طب سنتی این گیاهان با نام‌های عربی «محلب العقاب» و «اصابع الغروس» معرفی شده اند. از تعداد زیادی از آنها صمغ کتیرا استخراج می‌شود که از نظر اقتصادی بسیار اهمیت دارند، زیرا کتیرا مورد مصرف دارویی و صنعتی فراوانی دارد. بعضی از این گیاهان به علت جذب ماده سلنیوم از خاک سمی هستند و با پی بردن به وجود سلنیوم در این گیاهان به وجود اورانیوم در محل رویش آنها پی می‌برند. شیوه بهره برداری کتیرا صمغی است که از ساقه گون بر اثر فعالیت مکانیکی انسان بر روی آن به بیرون تراوش می‌کند. شروع بهره برداری معمولاً از اواخر فصل بهار است و شصت روز (تا اوایل شهریور ماه) ادامه دارد. بهره برداران ابتدا اطراف ساقه گون را خالی می‌کنند و سپس با تیغ‌های مخصوصی برش موازی با ساقه (موازی با نشاسته دارد. در کتیرا به طور کلی دو نوع ماده مؤثر وجود دارد، یکی ماده‌ای است محلول در آب به نام

جمعه 3 خرداد 1392برچسب:کتیرا , tragacnth, :: 22:26 ::  نويسنده : reza

گیاهی است بوته‌ای، کوتاه و بالشتکی به ارتفاع 15ـ10 سانتیمتر. محور میانی برگهای مرکب در انتها نوک‌تیز به طول 5/3ـ5/1 سانتیمتر و راست، برگچه‌ها کشیده تا تخم مرغی پهن دارای پوشش متراکم از کرکهای سفید ظریف و کوتاه، در انتها خاردار گوشوارکها سه گوش، تخم مرغی و پوشیده از کرکهای زبر کوتاه و متراکم، گلها بدون دمگل، گل آذین کروی، برگک‌های سرنیزه‌ای تا کشیده، در نیمه فوقانی پوشیده از موهای کوتاه و ظریف، برگکچه‌ها وجود ندارد. کاسه گل پوشیده از موهای سفید، ظریف و متراکم، لبهای کاسه تا قاعده منقسم گردیده و در رأس برگشت یافته‌اند و گلها (گلبرگها) صورتی رنگند

 

فرآوردۀ داروئی: کتیرا به شکل نوارهای نازک پهن به طول mm10×30 و ضخامت تا mm1 می‌باشد. بر روی این نوارها کم و بیش خمیده شیارهای ظریف و برآمدگی‌های متقاطع و متحدالمرکز وجود دارد. کتیرا به رنگ سفید تا سفید مایل به زرد کمرنگ بدون بو، بدون طعم، در حرارت 50 درجه به راحتی به پودر تبدیل می‌شود و با افزودن آب به شکل ژل موسیلاژی در می‌آید .

زمان جمع‌آوری:
 کتیرا در نیمه دوم تابستان از گیاه 2 ساله بهره‌برداری می‌شود . خاک اطراف یقه گیاه را تا عمق cm5 خالی می‌کنند و در قسمت بدون حفاظ توسط یک چاقوی تیز، شکاف طولی ایجاد کرده سپس بوسیلۀ یک قطعه چوب شبیه گوه با فشار شکاف باز می‌کنند تا صمغ به راحتی تراوش شود به دو صورت عمده در بازار عرضه میگردد. یک نوع کتیرای زرد است که مانند تارها و یا نوارهای پیچیده و دودی‌شکل است و دیگری کتیرای سفید است که به شکل پارچه عریضی می‌باشد و اطراف یا وسط آنها برآمده است.

دامنۀ انتشار:
 گونه‌های کتیرا در اکثر نقاط ایران بویژه از ناحیه مرکزی به طرف غرب کشور پراکنده است، علاوه بر ایران در سوریه، عراق و ناحیۀ آناتولی گسترش دارد .

مواد متشکله: کتیرا از دو پلی‌ساکارید با سورین (Bassorin) و تراگاکانتین (Tragacanthin) تشکیل شده است. با سورین در آب متورم شده و به فرم محلول ویسکوز درمی‌آید. تراگاکانتین یک ترکیب محلول در آب است. وزن مولکولی کتیرا بالغ بر هشتصد هزار است.

موارد استعمال:
 کتیرا اثر درمانی معینی در پزشکی ندارد. در داروسازی به مصارف تهیه موسیلاژ و گرد کتیرا و همچنین تهیه قرص‌های مختلف می‌رسد. بعلاوه چون داروئی است امولسیون دهنده جهت معلق نگهداشتن گردهای داروئی غیرمحلول در آب به کار می‌رود. کتیرا ممکن است به فرآورده‌های داروئی کم کننده وزن بدن و یا به عنوان ملین‌های افزاینده حجم به فرآورده‌های داروئی ضد یبوست اضافه شود. همچنین به عنوان نرم‌کننده و تسکین دهنده در فرآورده‌های آرایشی ـ بهداشتی و به عنوان سوسپانسیون‌کننده و امولسیون کننده و به هم چسباننده در صنایع داروئی مورد مصرف قرار می‌گیرد . مصارف صنعتی کتیرا خیلی زیاد است.

موارد استعمال در پزشکی گذشته:
 در طب گذشته کتیرا جهت مداوای سرفه، برطرف کردن گرفتگی و خشونت صدا توصیه شده است. افزون بر آن مالیدن آن بر روی مو مانع شقه شدن آن می‌دانستند . کتیرا کمی ملین و مسهل نیز هست.


http://bazariran.blog.ir/
جمعه 3 خرداد 1392برچسب:دم کردن زعفران , زعفران , :: 22:24 ::  نويسنده : reza

بهترین شیوه برای استفاده از زعفران ، دم کردن آن است.برای تهیه و دم کردن زعفران ابتدا کمی از آنرا داخل یه هاون کوچک ( درمناطق مرطوب با کمی شکر یا یک حبه قند) بسایید و ...سپس یک قاشق چای خوری از آن را با نصف استکان آب جوش مخلوط کنید و کمی بگذارید دم بکشد و پر رنگ شود.

نکته: برای دم کردن زعفران بهترین گزینه "قابلمه روحی " کوچک است . روی پلوها داخل قابلمه برنج می شود گذاشت و جسمش با بخار برنج کاملا داغ می شود و زعفران کاملا رنگ باز میکند ...

نکته: هرچه آب ، جوش تر باشد و هرچه زعفران بیشتر پودر بشود ( نرم تر شود ) رنگ بیشتری پس میدهد .
گاهی مقدار بیشتری زعفران باعث بهتر شدن رنگ آن میشود ... این محلول زعفران را می شود داخل شیشه در بسته درون یخچال تا یکهفته نگهداری کرد ... ولی بیش از یک هفته لزج می شود . زعفران را بهتر است که در موقع استفاده پودر کنید تا عطرش محفوظ بماند


http://bazariran.blog.ir/
جمعه 3 خرداد 1392برچسب:کتیرا درجه یک , :: 22:22 ::  نويسنده : reza

جمعه 3 خرداد 1392برچسب:خواص کتیرا , :: 22:20 ::  نويسنده : reza

خواص کتیرا

عصاره کتیرا گل قطره

کتیرا صمغی می باشد . در اثر شکاف طبیعی یا مصنوعی به وجود می آید . در صنایع نساجی . کاغذ سازی . و کفاشی و تهیه چسب استفاده می شود .

 



ادامه مطلب ...
جمعه 3 خرداد 1392برچسب:انواع عسل و خواص آن , :: 22:16 ::  نويسنده : reza

انواع عسل و خواص آن

 


عسل، شهد و ماده مترشحه محتوی قند گیاهان است که توسط زنبور عسل جمع‌آوری شده، تغییر حالت داده و درشان عسل ذخیره می‌گردد.

 

 


ادامه مطلب ...

اهمیـــــت داروئـــی عسـل

1- درمان لاغری:هر روز یک الی سه لیوان شیر با عسل برای لاغری مناسب است.

2- درمان چاقی :مغز بادام یا گردو را کوبیده با عسل مخلوط نموده همراه صبحانه میل نمائید.

3- درمان سردردها : برای سردرد میگرن 50گرم گل بنفشه را در یک لیوان آب جوشانده وصاف کرده آنرا با عسل مخلوط و روزی 3الی4 فنجان میل نمائید.

4- درمان زخم معده : امام صادق (ع)فرموده است که خوردن عسل با آب گرم درد معده را بر طرف میکند.

5- درمان نفخ معده: کره وعسل برای نفخ معده مفید است یا پودر بالنگ مخلوط با عسل موثر واقـــــــــع میشود.

6- درمان ترش کردن معده:درموقع کردن معده به میزان یک قاشق چای خوری عسل و آب لیموی تازه میل نمائید.

7- درمان آروغ زدن :آویشن شیرازی وچای به میزان یک مثقال از هر کدارم دم کرده وپس از صاف کردن بــا عسل بنوشید .

8- درمان ورم معده : یک قاشق غذا خوری پودر ریحان را در نصف لیوان آب دم کرده وصاف نمائید آن را بـــا عس ل روزانه یک لیوان میل نمائید .

9- درمان کمر درد : پودر زنیان را باعسل خمیر کرده وبر کمر بمالید.

10- درمان آرتورز : مقداری عسل خالص را روی پارچه تمیز پهن گنید روی مفاصل بگذارید درهر 24ساعــت این عمل را یک بار تکرار کنید وهر روز یک قاشق غذا خوری عسل بخوریدوبا کمی عسل ماساژدهید.

11- درمان مفاصل : جوشانده برگ زیتون با عسل صبح ناشتا یک لیوان میل نمائید.

12- درمان کم خونی : عسل با آب هویج داروئی موثر در بیماریهای کم خونی است.

1۳-درمان گلو درد : خوردن انجیر با عسل جهت درمان گلو درد نافع است.

14- درمان فشار خون : خوردن پیلز پخته با عسل اثر کم کننده فشار خئن را دارد.

15- تقویت اعصاب خوردن مغز گردو با عسل برای تقویت اعصاب بسیار نافع است .

16- بیماریهای قلبی: پودر بالنگرا با عسل مخلوط کرده میل نمائید.

17- بیماری های ریوی: مقداری عسل باآب لیمو تازه مخلوط کرده به صورت مساوی بنوشید.

18-.....

عسل می تواند سلامتی بدن را برای کسانی که روزانه آنرا مصرف می نمایند تضمین نماید و غنای عسل از گلوسید ها می تواند در زمان بسیار کوتاهی انرژی و نیرو نماید به همین دلیل افرادی که نیاز بــــــــــــــه نیروزائی سریع دارند می توانند آنرا به عنوان اولین ماده غذائی خود در نظر بگیرند . عسل می توانــــــد از ضعف و پیری زودرس جلوگیری نماید و همچنین جهت رفع مشکلاتی چون : سرگیجه , بی خوابـــــــــــی , گوارش , سرفه  , انگل , اسپاسم  , کم خونی  , میگرن و زکام مصرف شود . عسل موجب تعـــــــــــــــادل متابولیسم , افزایش شیر دهی , آرامش اعصاب  , لطافت پوست و رشد اندام ها شود.

با توجه به مفید بودن عسل برای آرامش اعصاب می توان با تهیه شربت عسل به صورت مخلوط کــــــردن مقداری عسل با آب ولرم و کمی لیمو ترش تازه به اثر معجزه آسای آن پی برد . مصرف عسل بعد از هــــر وعده غذا باعث کاهش اسید های اضافی معده شده و بر درمان زخم معده و ورم معده موثر می باشــد و همچنین وجود آهن و منگنز در عسل باعث هضم بهتر غذا می شود و فروکتوز موجود در عسل اثر عفونی برای روده دارد و اسید فرمیک آن با تخمیر و ترشی روده بزرگ مبارزه می کند و باعث لینت مزاج نیز مــــی گردد و خصوصا برای رفع بیماری زخم روده بزرگ نیز مفید است. وجود گلوتامیک در عسل در مورد برخـــی بیماریها ی دستگاه عصبی موجب بهبود بیماری می شود. ویتامین D موجود در عسل اعمال بین کلسیم و فسفر را تنظیم می کند و صمغ موجود درآن جلوگیری از سفتی عروق می نماید و در نتیجه مواد غذایی به بهترین نحو به مغز می رسند و موجب تقویت حافظه می گردد . عسل همچنین به دلیل افزایــــــــــــش گلیکوژن , سوخت و ساز را تشدید می کند و باعث تقویت کبد شده و در نتیجه میزان بیشتری از سمـوم  کبد را دفع می نماید و همینطور با توجه به مدر بودن عسل, کلیه نیز از آن بهره می برد . وجود مقــــــــدار زیادی ویتامین B , A درعسل موجب بهبود التهاب چشم و بیماری های ناشی از کمبود این ویتامین هـــــا می شود.


http://bazariran.blog.ir/

تشخیـــــص عســـــل طبیعـــی
با توجه به گوناگونی و تنوع گیاهی موجود در مناطق مختلف , عسلها با یکدیگر متفاوت بوده و تشخیص عسل طبیعی طبق یک دستور العمل خاص غیر ممکن می باشد اما می توان به چند نکته در این زمینه اشاره نمود که :  عسل دارای عطر و طعم خاص می باشد و طعــــم شیرین آن تقریبا گلو را می سوزاند و دارای غلظتی نسبتا زیاد بوده و در دمای گرم رقیـــق و در دمای سرد غلیظ تر می شود و از همه مهمتر اینکه عسل طبیعی به مرور زمــــــــــــان , مخصوصا هنگامی که در یک محیط مرطوب و یا سرد قرار گیرد و یا هنگامی که موادی بـــــه غیر از همان عسل به آن افزوده شود به تدریج رسوب کرده و سفت می شود . در ایــــــــن هنگام , عسل طبیعی ظاهری چون روغن را دارا می شود و به رنگ کرم یا قهوه ای  بسیـار روشن در می آید در این زمان اگر مقداری از این عسل را در بین انگشتان لمس نمائیـــــــــد متوجه نرمی و لیزی آن می شوید که به راحتی با دمای دست آب می شود اما اگــر دارای شکر باشد زبری و تبلور آن را حس می نمایید. باید خاطر نشان شد که رسوب کردن عسـل مربوط به آنزیمی تخمیر کننده به نام دیاستاز است که زنبور عسل هنگام تغلیظ شهد گل به آن اضافه نموده است .


http://bazariran.blog.ir/
جمعه 3 خرداد 1392برچسب:عسل در قرآن , :: 22:13 ::  نويسنده : reza

و خدا به زنبور عسل وحی کرد که در کوهها و درختان و سقفهای رفیع منزل گیرنـــد. سپس از میوه های شیرین و حلاوت گلهای خوش بو تغذیه کنید و راه پروردگــارتان به اطاعت بپوئید . آنگاه از درون آنها شیرینی به رنگهای مختلف بیرون آید که در آن شفا» مردمان است در این کار نیز آیت قدرت خدا برای متفکران پیداست .    
ترجمه آیه 69- 68 سوره نحل

 

  عسل یا شهد غلیظ شده به وسیله زنبور, غنی از ویتانین ها و املاح است که خداونـــــد جهت سلامتی انسانها در اختیار آنان قرار داده است, این ماده حیاتی ویروسها و باکتری ها را از بین می برد و موجب نیروزایی و سلامت بدن می شود. عسلها با هم متفاوت بــوده و فاکتورهای موجود بر عسل شامل رنگ , غلظت  , عطر و طعم بستگی به نوع گیاه و تنــوع آن دارند و بر خلاف تصور عامه این عوامل هیچ ربطی به سن زنبور ندارند . عسل شامــــل آب , فروکتوز  , دکستروز، مالتوز , ساکارز  , دیاستاز  , کلسیم  , مس , آهن , منگنــــــــــز , سدیم  , فسفر , آمینواسید , پروتئین  , پتاسیم , ید , ویتامین هایی چون C,P,E,K,A و کلیه ویتامین های B می باشد.

http://bazariran.blog.ir/
جمعه 3 خرداد 1392برچسب:عسل , عسل طبیعی , :: 22:11 ::  نويسنده : reza

عسل، بهترین شربت سینه برای کودکان

 

اخیراً محققان تأثیر عسل و شربت سینه را روی کودکانی که دچار سرماخوردگی و سرفه هستند مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیدند که عسل بهتر از شربت سینه، سرفه‌ی کودکان را درمان می‌کند.

آیا فرزندتان سرماخورده و مدام سرفه می‌کند؟ آیا از شربتی که از داروخانه گرفته‌اید ناامید شده‌اید؟ در این صورت به سراغ عسل بروید. زیرا محققان آمریکایی ثابت کرده‌اند که عسل برای تسکین سرفه‌ی کودکان بسیار مؤثرتر از دارو است.

 

دکترایان پل و همکارانش در دانشگاه پنسیلوانیا، 105 کودک که دچار سرماخوردگی بودند را تحت نظر گرفتند.

این کودکان مدام سرفه می‌کردند به طوری که سرفه مداوم مانع از خواب آن‌ها می‌شده است.

محققان این کودکان را به سه گروه تقسیم کردند و به گروه اول هر شب قبل از خواب یک قاشق عسل دادند، به گروه دوم یک قاشق شربت سینه و به گروه سوم هیچ دارویی داده نشد.

 

محققان دریافتند که عسل بهتر و مؤثرتر از هر دارویی عمل می‌کند. آن‌ها مشاهده کردند کودکانی که قبل از خواب یک قاشق عسل خورده‌اند کمتر سرفه می‌کنند و خواب راحت‌تری داشتند.

 

سؤال اینجاست که چرا عسل تا این اندازه مفید است؟ محققان در پاسخ به این سؤال می‌گویند: «عسل سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد ضدمیکروب است و به همین دلیل می‌تواند سرفه را درمان کند.»

 


http://bazariran.blog.ir/
جمعه 3 خرداد 1398برچسب:, :: 16:59 ::  نويسنده : reza

فروش مرغوبترین زعفران وکتیرا وعسلهای صد درصد طبیعی 

تماس با ما با شماره : 09138315207

email :       reza6633a@yahoo.com

gmail :        reza6633a@gmail.com



جمعه 3 خرداد 1392برچسب:, :: 16:54 ::  نويسنده : reza
کتیرا

کتیرا محصول اصلی نوعی گیاه گون است که گون کتیرا نام دارد. کتیرا عبارت است از ترشحات صمغی خشک شده حاصل از گیاه آستراگالوس گومی فرا که آن را تحت عنوان گوم تراگاکانت یا گون می شناسند. گیاه مولد کتیرا نبات کوچکی است به ارتفاع یک متر بومی آسیای صغیر، ایران ، سوریه و یونان. در اثر خراش دادن ساقه گیاه جدار سلولهای اشعه مرکزی و سلولهای پارانشیمی با جذب آب به تدریج بدل به صمغ می شود،فشار تولید شده سبب رانده شدن صمغ به طرف شکاف می گردد. صمغ در مجاورت هوا در اثر تبخیر آب به تدریج سخت می گردد. شکل محصول خشک شده بستگی به نوع شکافی که بر روی ساقه ایجاد شده است دارد.[۱]



صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


در این وبلاگ به خریدوفروش و خواص وچگونگی به دست آوردن محصولات زیر می پردازیم گردو ، بادام ،زعفران ،عسل وکتیرا
آخرین مطالب

آرشيو وبلاگ

پيوندها






نويسندگان



ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 6
بازدید کل : 2627
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->